Secret Santa

Detta ämne innehåller 43 svar, har 13 deltagare, och uppdaterades senast av Profile photo of Tobias Tobias 1 dag, 21 timmar sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 44 totalt)
  • Författare
    Profile photo of Tobias
    Tobias
    Forumledare

Nu har jag gjort lottningen till vår alldeles egna Secret Santa och tänkte att det vore väldigt skoj med en tråd där alla kan redovisa vad de får! :)

Profile photo of Peder
    Peder
    Deltagare

Det låter som en bra idé! :) Är nästan mest pepp på att få ett julrim, det var många år sedan jag fått det.

Profile photo of Tobias
    Tobias
    Forumledare

Håll i hatten! Imorn skickar jag ut alla hemliga julklappspaket! Håller tummarna att få se lite reaktioner här i tråden :)

Profile photo of Peder
    Peder
    Deltagare

Profile photo of Tobias
    Tobias
    Forumledare

@bergenwall :D

Och jaag ber i förväg om ursäkt för min usla handstil på rimmen… Maila mig för datortranskriberade versioner om ni inte lyckas dechiffrera teckena :)

Profile photo of Peder
    Peder
    Deltagare

Haha, @Tobias nog får du ha lite förtroende i ditt handiwork, och i vår läsförmåga. :P

Profile photo of Peder
    Peder
    Deltagare

”Du har snart ett paket att hämta”

Ska bli väldigt spännande att se vad den hemlige tomten skickat, och om/hur hen har slängt ihop ett rim. Blev överlag lite pepp på julrim igen, tack vare detta. :)

Profile photo of Emil
    Emil
    Moderator

HAIKU! Man vet att man har att göra med en speciell form av geni om man får ett julrim på haiku.

”December is here
    Everything is ready to go
    Time for the big show”

Och mycket riktigt, i det Karl-Bertil Jonsonskt inslagna paketet låg, vad jag starkt misstänker är, brädspelens egna geniala haiku: Yedo.
    Tackåtackåtackåtack O store hemlige jultomten!

Profile photo of Peder
    Peder
    Deltagare

@emilxf Oj, vilket ös, och på engelskat och allt! :) Med ett bra spel och haiku får man räkna din Secret Santa som ett kap.

Profile photo of radicaledvard
    radicaledvard
    Deltagare

Jultomten verkar ha blandat ihop listorna på vem som varit snäll och ej i år. För idag anlände inte mindre än två Inslagna paket på posten!

”Dina Böner har blivit hörda,
    ett skepp du fram får föra.
    Hoppas du blir nöjd,
    handla expansioner blir en fröjd.”

Vilket inte kan vara något annat än min Sambos favoritspel Bohnanza samt StarWars X-Wing! :D
    Mängder med tack till dig!

Profile photo of akuba123
    akuba123
    Medlem

Fick precis hem mitt paket från secret santa! I det låg det otroliga Dungeon petz, längtar till att få spela det till helgen! Grymt bra val av min secret santa:-) tusen tack! Tobias, finns det möjlighet att få rimmet i digital skrift haha;-)

Profile photo of Tobias
    Tobias
    Forumledare

@akuba123 Haha, absolut! Det var en riktig utmaning att få ner det på den lilla lappen :)

Har du hört att det finns en plåga för vår sort, som med oss gör processen kort.
    De stjäl vårt guld och ger oss skuld för allt från pest till abort.
    Som när vi vill bli lämnade i fred,
    dundrar in och ger besked,
    om att vi är ett äckligt, vidrigt släkte,
    som inte vet vem vår mor betäckte.
    Och det är svårt att finna skydd från dessa typer,
    som av vårt stackars, dyrbara blod dryper.
    Men räds ej! Det finns en marknad för sånt här,
    för tänder som bits och klor som skär.
    Tentakler som sliter kött från ben, och ben från kropp
    som inte slutar hur mycket man än skriker stopp.
    Så om du vill hålla dig fri från harm,
    är en god idé att besöka denna farm.

Profile photo of akuba123
    akuba123
    Medlem

Hahah otroligt genom tänkt rimm, tack för digital kopian av den :-) tack än en gång till min secret santa!

Profile photo of Peder
    Peder
    Deltagare

Jag blir impad av folks engagemang i julklappsrimmen, riktigt roligt!

Profile photo of tengblad
    tengblad
    Deltagare

Fick precis mitt paket! Så här lyder rimmet:
    Erik med detta kan du kan du spela för att ta reda
    Vilket spår man tar för att segra
    i detta speciella bräde
    hoppag jag du ska finna mycket glädje

Superfint rim! Och jättefin inslagning, cred till hjälpredan! Och reflexen var finfin också.
    Misstänker att det är Trains som ligger där och väntar i paketet, vilket vore toppen! Har varit sugen på det länge nu…

Edit:
    Kunde inte hålla mig.. Det var Steam! Till och med bättre än Trains! Tack snällaste jultomten! Nu ska här byggas järnvägar så det står härliga till!

• Det här svaret redigerades 4 år sedan av Profile photo of tengblad tengblad.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 44 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.